Blog

SEO ellenőrző lista weboldalak indításához

Habár egy új weboldal elindítása mindig számos tennivalót és befektetést kíván (önköltséget, papírmunkát, vizsgálatokat/elemzéseket, pénzügyi folyamatokat, személyzeti tennivalókat stb.), a megfelelő alkalmazások segítségével a befektetett energia mindig jelentősen megtérül. Megfelelő alkalmazás alatt elsősorban azokra a hasznos SEO (keresőoptimalizálás) módszerekre gondolunk, amelyek nemcsak abban segíthetnek, hogy weboldalainkat bárki könnyedén megtalálhassa, de abban is a segítségünkre lehetnek, hogy az adott termékekre és szolgáltatásokra rákeresve, a felhasználók a versenytársak honlapja helyett a mi oldalunkat találhassák meg előbb a Google találati listáján.

Mivel a leglényegesebb SEO eredmények elérése akár több hónapos (erősebb kulcsszavak esetében több, mint egy év) optimalizálási műveletet is igénybe vehet, fontos, hogy a weboldal optimalizálását minél hamarabb elkezdjük.

Az alábbiakban a weboldal optimalizálásához szükséges SEO lépések azon összesítő ellenőrzési listáját közöljük, amelynek elemei nemcsak a weboldal elindításához, de a sikert képező eredmények eléréséhez is elengedhetetlenek. Néhány közülük egy-két perc alatt elvégezhető, de akad ami akár több időt, nagyobb mértékű fejlesztési folyamatot is igénybe vehet. A weboldala számára azonban kivétel nélkül mindegyik hasznos.

 

1. Első lépések

Az általános beállítások első lépése a Google Analytics telepítése. A Google Analytics szolgáltatásának telepítését követően ugyanakkor az is rendkívül fontos, hogy a szolgáltatáson belül, a weboldalunk minden kapcsolatfelvételi vagy ajánlat kérő űrlapot követő ’köszönetnyilvánító’ oldalak számára egy adott „konverziós célt” is beállítsunk.

Ezt követően koncentráljunk a Google Webmester Eszközének beállításaira, majd a Google Analytics-et kapcsoljuk össze a Google Webmester Eszközével annak érdekében, hogy a felhasználók weboldalunkra való rákeresési adatairól sokkal nagyobb képet kaphassunk.

Miután létrehoztunk és a weboldalunk alapkönyvtárába feltöltöttünk egy robotok.txt típusú fájt, alkossunk egy oldaltérkép sitemap.xml típusú fájlt is, amelyet ezt követően szintén a weboldalunk alapkönyvtárában helyezzünk el. Fontos, hogy ezt a funkciót mindenképp kikapcsoljuk a CMS-en belül, ha egyáltalán van ilyen.
Az oldaltérképet pedig azért érdemes a Google Webmester Eszközének továbbítani, hogy a későbbiekben az eszköz gond nélkül azonosíthassa az új tartalmakat és könnyebben tudja feltérképezni weboldalunkat.

 

2. Kulcsszó-keresés

Elsődlegesen készítsünk egy teljes listát az összes általunk kínált termékről és szolgáltatásról, majd vessük össze, hogyan utalunk mi magunk rájuk a lehetséges ügyfelekkel és vásárlókkal szemben. Annyi kombinációt próbáljunk kitalálni ezekre a kifejezésekre, amennyit csak lehet.

A megfelelő mennyiségű és minőségű kulcsszavak begyűjtésében továbbá a Google Kulcsszótervező “Kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése” is remekül a segítségünkre lehet.

Érdemes a listánkat olyan célzott kifejezések keresésére szűkíteni, amelyek a viszonylag alacsony költségvetés során viszonylag nagy mennyiséget, tehát sok rákeresést eredményeznek. Ezek a nagy mennyiségű rákeresést eredményező célzott kifejezések más néven célzott kulcsszavaknak nevezhetőek.

 

uj-kulcsszo

 

Osszuk a célzott kulcsszavainkat a szemantikailag hasonló kifejezések kis csoportjaira, majd helyezzük mindegyik csoportot a weboldalunk ezeknek megfelelő oldalára. Ha nincs olyan oldalunk, ami az adott csoportnak tökéletesen megfelelne, akkor használjuk ezeket a kulcsszavakat egy következő blogbejegyzés során. -ezt a módszert leginkább a webáruházak esetében célszerű alkalmazni, de a szolgáltatói szektorban is eredményes lehet.

 

3. A weboldal optimalizálása

A weboldal hatékony optimalizálásának legfontosabb lépései röviden a következőképpen foglalhatóak össze:

  • Írjunk egyedi title tag-et a weboldal összes oldalara számára, figyeljünk az oldalnak megfelelő célzott kulcsszavak, illetve a vállalkozásunk pontos nevének felhasználására. A teljes title tag-et mindig tartsuk 60 karakter alatt.
  • Hasonló logika alapján, a célzott kulcsszavak felhasználásával írjunk meta leírást is minden oldal számára. A meta leírást mindig 155 karakter alatt tartsuk. Átkattintásra ösztönző szöveget készítsünk.
  • Ügyeljünk arra, hogy célzott kulcsszót minden oldal URL-je tartalmazzon, de kulcsszó halmozást kerüljük.
  • Bizonyosodjunk meg róla, hogy az oldalak valóban egy H1-s címsorral rendelkeznek, és csakis egy kulcsszóval ellátott a H1-s rész tartalma. A további címsorokat, H2, H3 stb. próbáljunk el látni kulcsszavakkal vagy azok szinonim kifejezéseivel ez főleg a H2, és H3-ra legyen igaz a többi címsor csak a strukturális célt szolgáljon.
  • Figyeljünk arra, hogy a weboldalunk összes oldala legtöbb 3 kattintással elérhető legyen a kezdőoldaltól számítva. Ha valamely oldal elérhetősége ennél mégis több kattintást igényel, gondoljuk át a site felépítését vagy tegyük lehetővé egy releváns tartalomból, hogy elérhető legyen az oldal, harmadik klikkelésre.
  • Képeinkhez adjunk ALT tag-eket is, amelyek segítségével a kép keresőben is erősödni fog tartalmunk, illetve az egész site relevanciája is izmosodni fog.

 

4. A tartalom optimalizálása

A tartalom optimalizálásának első és legfontosabb lépése mindig annak ellenőrzése, hogy a weboldalunk összes oldala olyan egyedi, legalább 300 szóból álló tartalommal rendelkezzen, amit az Interneten sehol máshol nem lehet beazonosítani.

Fontos, hogy a saját területünknek megfelelően olyan blogot alkossunk, amelynek tartalmát mi magunk is érdekesnek/értékesnek, olvashatónak találjuk. Blogunk tartalmát legalább havonta 4szer mindig frissítsük vagyis havi 4db új tartalommal bővüljön, de ha van kapacitásunk akkor lehet több is, de a minőség rovására ne menjen a mennyiség. A kulcsszó a szövegírás területén az egyszerűség, érthetőség legyen, érdemes kerülni a szakzsargont.

A szöveges tartalmak mellett alkossunk videókat, hang- és videóanyagokat, webszemináriumokat, infografikákat, illusztrációkat, PDF letöltéseket és így tovább.

Minden termékünknek vagy szolgáltatásunknak alkossunk legalább 2-3 olyan blog kategóriát, amelyben közzé tehetjük tartalmainkat.

Ezekben a témakörökben, írjunk minden olyanról amire keresés történik a Google-ben, illetve a látogatóknak hasznos lehet.

 

seo-barat-weboldal-jellemzoi

 

5. Linképítés

Tartsunk konkurencia vizsgálatot vagyis azon Top20 weboldal bejövő linkjeit vizsgáljuk meg, amik a számunkra értékes kifejezésekre/kulcsszavakra a Google első és második oldalán láthatóak. Ehhez a vizsgálathoz a kulcsszo.hu linképítő szakembere, Evenich András a következő alkalmazásokat ajánlja: Moz által kifejlesztett Open Site Explorer, MajeseticsSEO, Ahrefs.

A vizsgálat során csak az erősebb oldalakra próbáljunk meg felkerülni, a gyenge minőségű link katalógus oldalakkal ne foglalkozzunk.

Ingyenes linkerőt képesek adni a közösségi oldalak, amik nem csak a Facebook és Google plus oldalakban merülhet ki, ajánlatos a Youtube, Twitter, Pinterest oldalakon kívül a többi mikroblog és kép/videó megosztókat is használni.

 

6. Bónusz

A következők elvégzést is javasoljuk elvégezni:

  • Adjuk hozzá a Google Authorship (Google Szerzőség) jelölését a blogunkhoz.
  • Telepítsük a CrazyEgg-et vagy más weboldal feltérképező alkalmazást, amelyek minden 1000 kattintást követően értékeli, hogy a látogatók a fő navigációnkat és az úgynevezett Call to action funkciókat igénybe veszik-e vagy sem, illetve megtudhatjuk hogy a weboldal milyen zavaró jelenségek akadályozzák a konverziós célok elérésben.
  • Használjuk a Google Analytics Experiments alkalmazását az alternatív üzenetek, a képek vagy szerkezeti egységek A/B tesztelésére.
  • Alkalmazzuk a Google Webmester Eszközét a 404-es hiba, illetve a 301-es átirányítások kijavítására.
  • Ellenőrizzük weboldalunk sebességének teljesítményét a Google Page Speed Tools, YSlow vagy GT Metrix alkalmazásainak felhasználásával.
  • A Google Mobile Meter vagy más erre alkalmas, szoftverrel ellenőrizzük, hogyan jelenik meg weboldalunk a mobil felhasználók számára.

A fentiekből látható milyen sokrétű egy weboldal optimalizálása. Egyess területeit a weboldal gazdája is képes elvégezni vagy viszonylag rövid idő alatt bele tanulni és van olyan is amiben érdemes szakember tanácsát, segítségét kérni. Itt nem minden esetben keresőoptimalizálóra gondoljunk, mert lehet az egy kreatív szövegíró vagy online marketing szakember is.

Gondolkozzunk hosszútávon, és becsülettel – kreatívan végezzük a tartalomépítés.
A siker nem maradhat el.

Szóljon hozzá!

Új generációs játékok